ככה תשלימו לעצמכם את חלום הבית הפרטי

תכנון ובניית בית פרטי בישראל מהווה מטרה חשובה עבור אזרחים ומשפחות רבות, אשר משקיעים בכך את מיטב כספם וזמנם היקר. פעמים רבות במהלך שימוש בשיטת הבניה המוכרת, אנו נתקלים במגוון בעיות וקשיים הקשורים לבירוקרטיה, תשלומים, מיסים, ליקויי בניה, אי עמידה בלוחות זמנים, ההופכים את התהליך כולו למעמסה כלכלית ונפשית עלינו ועל הסובבים אותנו.

כל אדם שהתנסה בתהליך של בניית בית פרטי, יודע כי מדובר בתהליך מורכב מאוד שדורש הכנה מקיפה ותיאום ציפיות לפני תחילתו. שכן מדובר בהתמודדות לא פשוטה עם בעלי מקצוע שונים ביניהם קבלנים, ספקים, מתכננים ויועצים. כאשר עושים זאת בצורה עצמאית התכנון והתיאומים הרבים הנדרשים גוזלים הרבה מאוד זמן ואנרגיה ולרוב אף גוררים בזבוז כספים מיותר.

כל בנייה היא דבר מורכב, הדורש שילוב ותזמון של גורמים רבים והתמודדות עם אירועים לא צפויים, אך כיום לא חייבים לסבול כל הדרך להגשמת חלום הבית הפרטי אלא ניתן לפנות לחברה מתמחה אשר בונה בתים פרטיים אשר מנהלת ומבצע את התהליך מראשיתו עד סופו, תוך ניהול וביצוע מקצועי הכוללים מנהל פרויקט אישי צמוד אשר מלווה אתכם עד לתום הפרויקט. מדובר בפתרון בנייה נכון ומוצלח המאפשר לכם לעבור את תהליך הקמת הבית בקלות, במהירות וללא דאגות מיותרות. אם בחרתם חברת ביצוע איכותית, תזכו בהקפדה על רמת גימור גבוהה ובמחירים אטרקטיביים ביותר.

הבנייה בישראל

ענף הבנייה מהווה את אחד הענפים הבולטים והמשמעותיים בחייו של הישראלי הממוצע. בישראל, להבדיל מול שאר העולם המערבי, קיימת תרבות לפיה קונים דירה או בית ולא שוכרים לתקופה ממושכת. ההתנהגות הזו מביאה אותנו למרוץ ארוך ומפתל של רכישה והתחייבויות כספיות אשר מלוות אותנו למשך רוב שנות חיינו.

תחום הבנייה עבר שינויים חשובים רבים, הודות לתחרות בשוק הישראלי, התורמת לשיפור קבוע בעיצוב ובאיכות הבנייה, בין אם מדובר על בתים פרטיים, בנייני מגורים, משרדים, מבני תעשייה, מרכזים מסחריים ועוד.

צורת הבניה הנוכחית בארץ מחולקת לשני חלקים עיקריים – הראשון, בניה קבלנית יזומה של בנייני מגורים, מגדלים וגורדי שחקים בערים ובפריפריה. השני, בניה פרטית עצמאית של משפחות פרטיות במושבים, ערים וישובים קטנים.

השיטה הקונבנציונלית מהווה את שיטת הבנייה המרכזית והפופולרית לבניית בתים בכל הגדלים. עושים שימוש בחומרי גלם מוכרים – בטון ובלוקים המוצבים על התוכנית בשטח ולאט מקימים את הבית. שיטת הבנייה כוללת חפירה של היסודות, יציקות בטון, הרכבה של תבניות וטפסות וכו…. את קירות הבית בונים מלבנים ושכבות מלט ואת הגימורים עושים בעזרת טיח וצבע.

מכיוון שמשתמשים בחומרי גלם מוכרים ונפוצים, עלויות הבנייה הן זולות יותר, תמחור העבודה פשוט יותר ולכן אזרחים רבים בוחרים לבנות בצורה זו את ביתם. יחד עם זאת, תהליך הבנייה עשוי לקחת זמן, הוא כרוך ברעש ולכלוך אך הוא אינו מסובך ופועלים פשוטים יכולים לבצע אותו. ככלל, תהליכי בנייה מתאפיינים בהיותם מורכבים וארוכים, הם דורשים חוץ מהשקעה של כספים וידע מקצועי, גם לגלות סבלנות, יוזמה, חדשנות וחזון. נראה כי השילוב בין מרכיבים אלה דוחף קדימה את חברות הבנייה, הופך את הבנייה לאיכותית, מעוצבת ומודרנית יותר ביחס לעבר.

מול השיטה הקונבנציונלית הולכת ומתעוררות שיטות חלופיות כמו בנייה קלה, בנייה מבוססת מכולות, ועוד שיטות אחרות אשר נפוצות יותר בעולם ופחות בשוק הישראלי השמרני אשר "מאוהב" בשיטת הבניה הקונבנציונלית.

 

בנייה פרטית בשיטת המודלים

בניה לפי מודלים מהווה דרך חדשנית ואטרקטיבית לבניית בתים פרטיים. שיטת הבנייה היא קונבנציונלית, בנייה רטובה ברמת גימור גבוהה מאד, בה נעשה שימוש במסת חומר – בטון ובלוקים. תהליך הבנייה הוא נרחב ומורכב משילוב של מספר גורמים שצריכים לעבוד יחד בתור מנגנון שלם בתזמון מדויק. כאשר התהליך מתנהל בצורה מקצועית ונכונה, ניתן לצפות מראש אירועים המצריכים טיפול ומתן תשומת לב ולהתמודד איתם בצורה מהירה, חדה ויעילה, שאינה פוגעת או משפיעה על התקציב ולוחות הזמנים הקבועים.

בדרך זו אפשר לתכנן במדויק את מסגרת התקציב הדרושה לפרויקט ולצפות את משך הזמן שייקח לעבודות, מאחר וכמות המשתנים הלא צפויים פוחתת משמעותית. בניה פרטית על פי תפיסת המודלים, מאפשרת ליזמים לראות תוצר סופי גמור בקנה מידה אמיתי ומלא כאשר הם באים לבחון פרויקטים קודמים או מודלים שנבנו בעבר לפי אותה תוכנית או תוכנית דומה. יש בכך יתרון משמעותי המאפשר לעשות התאמות ועדכונים בהתאם לצרכים הספציפיים.

חברת ביצוע המתמחה בבנייה בשיטת המודלים, מנהלת את פרויקט הבניה הפרטית בהתאם לתוכנית עבודה מתכוננת ומוסדרת היטב לכל אורכו. זאת, החל משלבי התכנון האדריכלי והגדרת צרכי הלקוחות, דרך הוועדות ותהליכי ההיתר השונים, סיוע בניהול משא ומתן מול ספקי המשנה, סיוע בבחירת חומרים וגמרים, ביצוע ויישום העבודות. חשוב להדגיש, כי התהליך כולו מבוצע בשקיפות גבוהה ועדכון שוטף של הלקוחות. דרך נוספת היא לבצע את הבנייה יחד עם החברה על פי תוכנית אדריכלית קיימת או תכנון אדריכלי חדש משותף ולאחריו להתחיל את הבנייה על השטח הקיים או שעתידים לרכוש.

אין ספק שמדובר במהפכה של ממש. היכולת להגשים את חלום הבית הפרטי מבלי לאבד "10 שנים מהחיים" היא הפתרון הנכון ביותר והמתאים ביותר עבורנו.

אז איך זה עובד ?

ניתן לעשות השוואה בין שיטה זו לבין רכישת דירה בבניין מגורים מקבלן, שנבנית לפי התכנון של הקבלן והלקוחות מקבלים בסיום התהליך את המפתח. מדובר על תהליך דומה, לפיו הלקוחות מגיעים עם שטח לבנייה פרטית, ויכולים לבחור מודל ספציפי של בית פרטי המתאים ביותר לצרכיהם מבחינת שטח מ"ר, כמות החדרים, התקציב, רמת הגימור וכו.. לאחר מכן החברה המבצעת אחראית להתאים את המודל הנבחר לתנאי השטח הקיים שברשות הלקוח ומתחילים ביישום הבנייה וביצוע הפרויקט. תפיסה זו מאפשרת את ניהול הפרויקט במלואו על ידי החברה עד למסירת מפתח לרבות השלמה מלאה של מכלול פרטי הגימור והאבזור של הבית.

שיטה זו נעשית תוך שיתוף מלא ועדכון של הלקוחות לכל אורך הדרך, ובליווי צמוד של מנהל פרוייקט אישי אשר מלווה את התהליך עד לקבלת מפתח4. בחירת חברה מומחית לנושא זה, מאפשרת ומשיגה חיסכון של 25-15 אחוזים לעומת כל שיטת בנייה מקבילה אחרת. במסגרת השיטה הלקוח מקבל פתרון שלם, בליווי אישי צמוד, מסגרת תקציב ידועה וברורה ללא חריגות ועמידה מוחלטת בלוחות הזמנים המתוכננים.

הכירו את חברת בית עד יזמות ובניה

החברה המובילה בישראל, ליזמות ובנייה פרטית בתפיסת המודלים ובנייה בתכנון אישי עם ניסיון של מאות פרויקטים מוצלחים ושנים של עשייה ושירות נפלא לקהל לקוחותיה.

חברת בית עד, מגשימה את חלום הבית הפרטי באופן היעיל ביותר אחרי שנים רבות של שיפור התפיסה ותוך התאמה עקבית של המודלים והעיצובים השונים לטעמו של הקהל הישראלי והכל תחת התאמה לקו האדריכלי המתעדכן מסביב.

היתרונות הענקיים של בחירת בשיטת המודלים של בית עד

לבחירה בבניה פרטית מבוססת מודלים יתרונות רבים בהשוואה לשיטת הבנייה הרגילה, ביניהם:

פשטות ונוחות מיטביים: חברת בית עד מציעה לרוכשים ליווי וביצוע מתחילת הדרך ועד למועד מסירת המפתח ואף לאחר מכן. בניה על פי שיטה זו, מאפשרת לרוכשים להיות רגועים וחסרי דאגות מאחר ונציג החברה אחראי על התיאומים שצריך לעשות בין כל בעלי המקצוע ובינם לבין קבלני המשנה. לעומת זאת, כאשר בונים לפי השיטה המסורתית, הרוכשים (הלקוחות) משמשים בעצמם כמנהלי הפרויקט ועליהם לדאוג לכל הפרטים. המטרה פה היא לחסוך מהרוכשים (בעלי הבתים) את ההתעסקות היומיומית, העול והקשיים הנלווים לבניה פרטית, זאת באמצעות ניסיון מגוון וגישה חדשנית ורעננה של ניהול פרויקט הבנייה והקמת הבית באופן מתוכנן ומבוקר, כאשר מרבית המשתנים ידועים ונפתרים מראש – מקצוענות היא מילת המפתח !

ליווי ופיקוח מקצועיים: כל הפרויקטים בשיטה זו כוללים תכניות אדריכליות וקונסטרוקציה, ניהול ופיקוח צמודים. לפיכך, מאחר והחברה מלווה את הפרויקט באופן אישי ויסודי החל מאישור התכניות ועד מסירת המפתח, ניתן להיות סמוכים ובטוחים כי ההתנהלות היא מקצועית ונעשית תוך הקפדה על סטנדרטים גבוהים, שימוש בחומרי גלם איכותיים וביצוע העבודות על פי התוכניות האדריכליות. מנגד, כאשר בונים בית בצורה המסורתית, משלמים לאנשי מקצוע עבור ניהול הפרויקט ופיקוח מה שמגדיל את העלות הכלכלית וגם את הצורך למעורבות אינטנסיבית על מנת לממש את השליטה במשימה.

שקט נפשי: שיטת הבנייה שלנו מעניקה ללקוחות שקט נפשי בנוגע לעבודה מול ספקים, עמידה בתקציב, ניהול הפרויקט בהתאם לתכניות המתאר ועמידה בלוחות הזמנים. בית עד מנהלת עבור הלקוחות את כל התהליכים הקשורים בבניית הבית. כחלק מכך, מקבלים ייצוג מול הרשויות והוועדות השונות, בחירת חומרי הגלם ועבודה עם ספקים מובילים בשוק, שירות מקצועי ברמה גבוהה והגנה על האינטרסים והצרכים. הניסיון העשיר של חברת בית עד, מאפשר להקל את תהליך הקמת בית החלומות על ידי שליטה מוחלטת בתהליך התכנון והבניה במטרה לייצר עבור הרוכשים את השקט הנפשי המתבקש.

תכנון התקציב ועלות כלכלית: רוב האנשים מקרב הציבור בונים את ביתם פעם אחת במהלך החיים ואין להם את הניסיון והידע המקצועי הדרושים על מנת לעשות זאת באופן עצמאי. לאחר שרוכשים את הקרקע עליה מעוניינים לבנות, יש לתכנן בצורה מדויקת ומפורטת את המסגרת התקציבית. מדובר על שלב חשוב ביותר, שכן אם עושים זאת בצורה שגויה, עלולות להיות לכך השלכות על סיום הפרויקט כולו. תכנון נכון של מסגרת תקציב צריך לכסות את כלל הוצאות הבנייה ולהתייחס גם אל מקרים בהם נדרשים לבצע שינויים כלשהם ו/או בעיות שאינן ניתנות לצפייה מראש. לכן, בשיטה זו מקבלים טרם ההתחלה אומדן תקציבי ברור ומדויק ללא חריגות. בנוסף, מחירי הבתים הם זולים ונגישים לכל אדם. השירות המוצע מאפשר לחסוך 25-15 אחוזים לעומת בנייה רגילה מקבילה.

עמידה בלוחות זמנים: כל מי שהתנסה בעבר בבנייה רגילה כלשהי, יודע כי מעטים מאוד הפרויקטים אשר מסתיימים בהתאם ללוח הזמנים שתוכנן. זהו היבט מרכזי בכל פרויקט מאחר ואיחור הוא שווה ערך לכסף. אי עמידה בלוחות הזמנים, מובילה לרוב לעיכוב מתמשך הגורם להוצאות נוספות, בזבוז משאבים ומייקרת את הפרויקט כולו. בבניה פרטית מובטחת עמידה מוחלטת בלוחות זמנים בשל תכנון ותיזמון נכון ומדויק של כל שלב ושלב בפרויקט. יש לכך חשיבות ניכרת גם בשביל להימנע מחריגות והוצאות מיותרות וגם כביקורת של איכות וטיב העבודות.

איכות: מדובר על בניה קונבנציונלית ברמת גימור גבוהה, תוך הקפדה על ניהול הפרויקט באופן מאורגן ויעיל המשיג איכות מיטבית בכל שלבי הפרויקט, בדגש על התנהלות פנימית וחיצונית מסודרת, על בנייה איכותית המלווה בבקרת איכות  סדורה על ידי כל עובדי ומנהלי החברה, יכולת הקפדה על טיב החומרים, איכות הביצוע והתוצרים.

המומחיות, השירות והמקצועיות של חברת בית עד

בית עד מתמחה בתכנון אדריכלי המותאם לצרכי הלקוח, ובאפיון תוכנית עבודה מקצועית למשך כל תקופת הפרויקט הכוללת טיפול מקיף בכל סוגיות הבניה והתכנון, וועדות, היתרים, ליווי שוטף וסיוע בהתאמות הנדרשות ועוד. כל זאת, תוך מתן שירות מקצועי, אישי וזמין ברמה הגבוהה ביותר בתחום.

מטרת הפעילות של החברה היא להסיר מבעלי הבתים את הקושי המלווה בבניה פרטית, זאת באמצעות ניסיון רב וגישה פורצת דרך של הקמת הבית בצורה מתוכנת ומבוקרת בה הפרמטרים מקבלים התייחסות מראש.

בית עד עושה את הטוב ביותר על מנת להקים עבורכם את הבית עליו חלמתם, כאשר התקציב ולוחות הזמנים ידועים מראש. לאורך כל התהליך יש ליווי של צוות מקצועי שאחראי על ניהול הפרויקט מראשיתו ועד מסירת המפתח וקבלת טופס 4, ולאחר כשנה גם בתהליך מבחן הבדק השנתי. החברה בעלת ניסיון עשיר, הכרות מעמיקה עם בעלי מקצוע טובים ומתאימים ומכירה היטב את נקודות הזמן הרגישות והקריטיות לאורך התהליך.

אילו מודלים קיימים?

לחברת בית עד מחלקת פיתוח מתקדמת המציעה 7 מודלים עקרוניים, 5 מהם מודלים רגילים ו-2 מודלים דו משפחתיים (חד קומתי ודו קומתי).

כך לדוגמה, דגם ירדן: בית קומפקטי מתכונן היטב ביעילות ונוחות, מתאים למשפחות צעירות עם ילדים. המודל כולל 105 מ"ר שטח בנוי ומרפסות של 22 מ"ר, 127 מ"ר כולל מרפסות יצוקות ופרגולות. התכנון כולל 2 מקלחות, 3 חדרי שינה וחלל ציבורי.

הפרויקט כולל תוכניות אדריכל וקונסטרוקציה, ניהול ופיקוח עליון. הבנייה נעשית מיסודות ועד מסירה והכנה לקבלת ט'4 (קבלן מפתח). חשוב לציין, כי מחירי הדגמים השונים כוללים תכנון אדריכלי, ניהול ופיקוח עליון, קונסטורקטור, מודד, בנייה, בדיקות מעבדה, פיתוח, מטבח, פינוי פסולת, העתקות תוכניות, יועץ קרקע ומיזוג. כמו כן, כל הפרויקטים בשיטת המודלים מבית חברת בית עד, מוכנים תכנונית וקונסטרוקטיבית לבנית קומה נוספת בעתיד.

דגם ניצן: בית דו קומתי, מרווח ויוקרתי הכולל142 מ"ר קומת קרקע ו-64 מ"ר קומה ראשונה. בסך הכל מדובר על 206 מ"ר שטח בנוי, 240 מ"ר כולל מרפסות יצוקות ופרגולות. התכנון כולל 5 חדרי שינה, 3 מקלחות, מזווה, חדר שירות וחלל ציבורי רחב.

דגם שקד: דגם גדול ויוקרתי, דו משפחתי חד קומתי, הכולל170 מ"ר שטח בנוי, בתוספת 40 מ"ר מרפסות, 210 מ"ר כולל מרפסות יצוקות ופרגולות. התכנון כולל 5 חדרי שינה, 2 מקלחות ושירותי אורחים.

חברת בית עד מקפידה להתנהל ולפעול לכל אורך הדרך, על פי ערכים של משפחתיות, איכות, שאיפה למצוינות, יושרה ונתינה. ניתנת תשומת לב להיכרות וקשר אישי עם הלקוחות, תוך הקשבה ומתן תשומת לב כנה לרצונות, לצרכים ולדרישות, על מנת לאפשר להם לעבור את מסע בניית בית החלומות מתוך חוויה נעימה, חיובית ורכה.

לסיכום

תכנון והקמת בית נחשב בקרב הציבור לתהליך ארוך, מורכב ומייגע, אבל הבשורה המשמחת היא שהוא באותה מידה יכול להיות מהיר, פשוט וקל.

הכל תלוי בשיטת הבנייה בה בוחרים. בית עד – יזמות ובנייה, היא החברה המובילה בישראל ליזמות ובנייה פרטית בתפיסת המודלים ובנייה בתכנון אישי. בצורה זו, תוכלו לבחור מבין מבחר דגמים מוכנים של וילות ובנייה פרטית בגדלים שונים וברמת גימור גבוהה, במחירים אטרקטיביים ונגישים לכל כיס. בית עד היא חברה קבלנית, בעלת וותק וניסיון רב, המלווה את הלקוחות באופן אישי וצמוד לאורך כל תהליך הבנייה. כאשר אתם בוחרים בחברת בית עד, אתם בידיים טובות!